Bastu

Vår bastu är tillgänglig för föreningens medlemmar året om. Bastun är försedd med ett kodlås och föreningens medlemmar meddelas via mail varje gång som koden ändras.
Efter bastubad skall bastun städas av så att den är OK när nästa badande kommer.
Vintertid kan vattnet till duschen frysa då vattenledningen bitvis ligger på berget. Ta då med eget vatten. Det är under inga omständigheter tillåtet att hälla saltvatten på aggregatet.

OBSERVERA NYA PRISER FÖR BOKNING OCH FÖR ABONNEMANG
SEDAN 18/9 2022.

Kontrollera tillgänglighet!                                  Boka här!

Bokningsregler för bastun

• Bastun är fritt tillgänglig för medlemmarna, fredag kl. 18-22 och lördag kl. 15-22 samt julafton och nyårsafton kl. 13-17.
    På onsdagar 18-21 är det Herrarnas tid (endast män) och på söndagar 15-18 är det Damernas tid (endast kvinnor).
    (om Jul och Nyårsafton är en onsdag eller söndag utgår Herrarnas respektive Damernas tid.)
  • Medlemmar är välkomna att boka bastun för privat bruk övriga tider mellan kl. 8 och kl. 22. Obs ! Familjemedlem bokar i medlemmens namn.
  • Bokning sker på föreningens hemsida där man även kan se om bastun är ledig.
  • Bokningstid är två timmar för att medge tid för städning. Vill du boka 4 timmar gör du två bokningar. (Systemet har tyvärr fasta tidsintervall så det går inte att boka tre timmar)
  • Om ingen bokat bastun innan dig kan du så klart sätta på bastun en stund innan din tid så att den är varm när din bokning startar
  • Du kan boka upp till tre tvåtimmarstillfällen per vecka fördelade som du vill
  • Du kan boka upp till tre veckor framåt
  • Städdagar och dagar för i-och upptagning av bryggan är bastun inte tillgänglig för bokning (se tider under fliken Aktuellt)
  • Om du bokat men inte kan nyttja tiden, så boka av så kan någon annan nyttja tiden. Avbokningslänk finns i det bekräftelsemail du fick när du bokade.

Enstaka bokning

• 150 kronor per timma (min 300 kronor)***
  • Priset gäller för medlem med familj* + två gäster**.
  • För tillkommande gäst (från tredje gästen) 30 kronor per tillfälle.

*  Som familj räknas hushåll med tillresta barn/barnbarn med familj.
** För medlem som deltar som ”3:e gäst” gäller priser enligt ovan.

Betalning till bankgiro 5600-2793 eller med Swish 123 509 59 48.
Ange ”Bastu”, namn, datum, tid på din betalning.

Årsabonnemang
För dig som är medlem och vill använda bastun lite oftare finns möjlighet att teckna ett årsabonnemang.

Villkoren för årsabonnemang är följande

Det kostar 1 500 kronor per år och gäller för ett kalenderår (1/1-31/12).

• Utöver abonnemangsavgiften betalar innehavaren 100 kronor för varje bokad tvåtimmarsbokning.
  • Över året medges max ett tillfälle per vecka inom ramen för abonnemanget.
    (Skrivningen ” över året max ett tillfälle per vecka” ska tolkas som att man har rätt till 52 bad per år och att man givetvis kan bada två gånger en vecka men att man då får avstå bad en annan vecka.

Om du vill hoppa på under året så betalar du för innevarande månad fram till årets slut.  Du räknar ut vad du ska betala genom att multiplicera antalet månader med 125 kronor. Du betalar dock minst för 6 månader, 750 kronor (juli-december)
(exempel 1: Du bestämmer dig i april för att ta ett abonnemang. Då betalar du för  april-december – 9 månader =1125 kronor
Exempel 2: Du bestämmer dig i september för att ta ett abonnemang. Du betalar 750 kronor.)
Antal bad räknar du fram genom att multiplicera  4,33 med antal återstående månader.

Betalning till bankgiro 5600-2793 eller med Swish 123 509 59 48. Ange namn och startmånad och årsabonnemang på din betalning.

QR-kod för Swish